Köpvillkor

1. Tillämpningsområde

1.1 Dessa allmänna villkor (GTC) reglerar villkoren och innehållet i avtal mellan kunden och Mobil Reas onlinebutik. De ska gälla för alla leveranser mellan oss och en Köpare i deras version som gäller vid beställningstillfället.

1.2 I motsats till eller avviker från våra allmänna villkor ska köparen endast erkänna villkoren för beställningen om vi uttryckligen godkänner deras giltighet skriftligen.

1.3 "Konsumenter" enligt dessa villkor är varje fysisk person som sluter en juridisk transaktion för ett ändamål som inte kan hänföras till vare sig hans kommersiella eller oberoende yrkesverksamhet.

1.4 Om en bestämmelse i våra allmänna försäljnings- och leveransvillkor eller i ett avtal som ingåtts med oss ​​skulle vara ogiltigt, förblir giltigheten av de återstående bestämmelserna opåverkad.

2. Ingående av kontrakt

2.1 Presentationen av produkterna i onlinebutiken är inte ett juridiskt bindande erbjudande, utan en begäran om beställningen. Fel är reserverade.

2.2 Genom att beställa den önskade varan lämnar konsumenten ett bindande erbjudande om ingående av köpeavtal. Accept av erbjudandet ska ske skriftligen via e-post eller genom att skicka de beställda varorna inom 2-14 arbetsdagar.

3. Avbokningsregler

Du kan returnera varorna via e-post (support@mobilrea.se) Visa eller MasterCard betalning inom 14 dagar. Perioden börjar tidigast vid mottagandet av varan. Tveka inte att kontakta oss för att klargöra den fortsatta processen, leveranssätt och kostnader. Var uppmärksam på regel 3.1!

3.1 Köparen har rätt att häva varan i följande fall:

  • Väsentliga avvikelser från produktbeskrivningen (färgskillnader undantagna)
  • Fel produktmodell vid leverans
  • Produktfel vid mottagandet

3.2 Kostnader för ångerrätt

Vid ångerrätt står köparen för returkostnaderna på ca 600-800 kr (frakt och hantering av farligt gods). Efter att ha kontrollerat varorna kommer Mobil Rea att återbetala hela köpeskillingen. Tullkostnader återbetalas inte. Vi ber kunden att kontakta oss via e-post (support@mobilrea.se) innan ni gör anspråk på ångerrätten.

3.3 Villkor vid retur

Vid en giltig retur ska samtliga utförda tjänster återställas och erhållna förmåner (exempelvis ränta) återlämnas. Om köparen inte kan returnera den mottagna varan helt, delvis eller i ursprungligt skick, är köparen skyldig att ersätta Mobil Rea för värdeminskningen. Detta gäller dock inte om varans skick försämrats enbart genom sedvanlig inspektion.

4. Garanti

4.1 Kunder hos Mobil Rea beviljas tillverkarens fulla garanti. Detta gäller i ett år från datum för ordernummer (exkl. Leveranstid för returer från utlandet till Kina). Vi är fortfarande tillgängliga för reparationer utanför garantiservicen och kan göra detta till ett rimligt pris.

4.2 Mobil Rea-garantin täcker alla beställda enheter, såsom: Mobiltelefoner eller surfplattor som inte fungerar korrekt inom ett år utan kundens ingripande. Detta gäller även varor som kommer defekta till kunden. Garantin omfattar inte tillbehör som till exempel batterier, laddningsadaptrar, USB-kablar, SD-kort, fodral, OH-film etc. samt alla gratistillbehör, som bifogas paketet som promo. Garantin upphör att gälla om felet har orsakats av underhåll eller reparationer utförda av någon annan än den officiella tillverkaren av utrustningen eller Mobil Rea.

Ansvar för skada och förlust till följd av yttre påverkan, oavsiktlig skada, ändringar gjorda på enheten, modifieringar, tillägg, användning av tredje parts delar, vårdslöshet, virus eller programvarufel, felaktig transport, felaktig förpackning eller förlust när enheten returneras till Mobil Rea , accepteras inte av Mobil Rea på garanti.

Garantin är också ogiltig om etiketten eller serienumret på enheten eller en komponent i enheten har ändrats eller gjorts oläslig. Om det under reparationen rör sig om ett fel som inte täcks av garantin förbehåller sig Mobil Rea rätten att debitera uppkomna kostnader i form av en expeditionsavgift samt kostnadseffektiv reparation av levererat material och arbete.

4.3 Observera att vi inte betalar för returkostnaderna från kundens land till Kina. Vi kommer inte att återbetala några tullar. Mobil Rea accepterar endast kostnaden för frakt till tillverkaren. Efter lyckad reparation kommer vi att returnera enheten till dig. Frakten tillbaka till kunden är gratis med Standardfrakt (14 dagars leveranstid).

5. Priser och betalningsvillkor

5.1 Alla priser på webbplatsen är exklusive tullavgifter och importmoms från respektive mottagarländer. Om tillämpligt anges ytterligare frakt- och hanteringskostnader separat i respektive produktbeskrivning.

5.2 Köparen har möjlighet att betala via Visa eller MasterCard.

5.3 Mobil Rea kan ha försett dig med felaktig information om en produkt på grund av ett typografiskt fel och har inte kunnat fastställa rätt pris innan du accepterade din beställning. I det givna fallet förbehåller sig Mobil Rea rätten att ta bort eller, om nödvändigt, ändra den berörda produktordern. Mobil Rea kommer omedelbart att meddela köparen och ge honom rätten att häva avtalet.

6. Leverans- och fraktvillkor

6.1 Observera att hela leveranstiden är sammansatt av handläggningstiden samt paketeringens varaktighet och den faktiska frakten.

Handläggningstiden sträcker sig från betalningstillfället till förpackning. Eftersom vi noggrant testar varje enhet och ersätter den med tillverkaren vid eventuella defekter, är denna varaktighet 1-7 arbetsdagar. Enskilda tillbehör kan också förlänga handläggningstiden då dessa måste beställas separat. Söndagar och helgdagar är lediga dagar. Under denna tid kan din beställning inte behandlas och handläggningstiden förlängs därför med 1-2 arbetsdagar. Om produkten finns i lager och redan testad kan den gå direkt till förpackningen.

Om produkten är lagerförd och testad kommer den att packas inom 1-2 arbetsdagar och hämtas av frakttjänstleverantören.

6.2 Leverans av varor sker regelbundet på avsändningsvägen och till den leveransadress som kunden har angett. Vid bearbetning av transaktionen är den leveransadress som anges i orderhanteringen av säljaren avgörande.

6.3 Du eller en familjemedlem bör vara hemma på leveransdagen för att ta emot varorna. Vi tar inget ansvar för underskrifter från tredje part!

6.4 Om fraktföraren skickar tillbaka varorna till säljaren, eftersom leverans inte var möjlig till kunden, står kunden för kostnaderna för den misslyckade leveransen samt kostnaderna för återimporten till Kina. Detta gäller inte om kunden utnyttjar sin ångerrätt.

6.5 Leverans från EXW, Shenzhen, Kina, till den leveransadress som anges av kunden accepteras generellt. Leveranser till packstation är inte möjliga och skulle en packstation indikeras sker utskicket utan avisering till fakturaadressen. Leveranstiden varierar beroende på leverantören av frakttjänster och kan försenas med helgdagar.

6.6 Alla enheter kontrolleras alltid på nytt av vårt team före leverans. När vi gör det kommer vi att gå vidare enligt en 22-punktsplan och kontrollera kvaliteten på displayen, högtalarna, kameran, mjukvaran och andra punkter. Efter kvalitetssäkring kommer all data att raderas från enheten. Om dessa data av misstag lämnas kvar på enheten ber vi dig att radera dem. Denna procedur garanterar att en felfri enhet lämnar vårt företag.

7. Transportskador och förluster

7.1 Mobil Rea kontrollerar noggrant varorna före leverans och packar dem noggrant och utan att gå sönder. Vi ber dig att noggrant inspektera paketet innan du accepterar och att rapportera eventuella skador direkt till aktuell posttjänst. Vi ber dig kontakta oss omedelbart om du upptäcker att varan är skadad. Vi diskuterar sedan den fortsatta processen med dig.

Vid UPS-paket ska en skada registreras inom 7 dagar. I det här fallet ska du sedan skicka en faktura för det faktiska värdet av varorna för UPS via e-post. Ange att paketet ska returneras till oss. Som regel kommer UPS att få ersättning efter en handläggningstid. Vi tar inte över skadebeloppet om UPS inte återbetalar dig! För alternativa transportleverantörer skiljer sig processen på vissa punkter och bör utföras i samråd med oss.

7.2 Om ditt paket försvinner tar vi fullt ansvar och återbetalning eller ersättning. Innan vi gör en återbetalning eller tillhandahåller ersättningsvaror har vi rätt att skicka in en förfrågan. Om detta inte har lyckats får du en återbetalning eller en ersättningsleverans. Om kunder anger fel adress och av denna anledning inte får varorna måste du betala för alla kostnader som uppstår.

7.3 Paketets totala vikt kommer att skickas till kunden med e-postmeddelandet. Vi ber varje kund att kontrollera totalvikten vid mottagandet av varorna. Skulle det skilja sig kraftigt kan det vara möjligt att produkter har stulits från förpackningen. I detta fall bör du kontakta oss och vid behov göra en skadeanmälan till fraktbolaget.

8. Äganderättsförbehåll

Vi förbehåller oss äganderätten till varorna tills full betalning av köpeskillingen har skett.

9. Garantikrav

Garantitiden för respektive tillverknings- och fraktland gäller. I Kina är garantiperioden ett år från inköpsdatum. Undantaget gäller inte skadeståndsanspråk som härrör från grov vårdslöshet eller uppsåtligt åsidosättande av säljarens skyldigheter samt för eventuell skada på liv, kropp och hälsa.

10. Tullhantering

Kunder måste informera sig om tullavgifter och tullregler i sitt land. Alla priser på webbplatsen är exklusive tullavgifter och importmoms från respektive mottagarländer. Eftersom vi endast erbjuder Standardfrakt som fraktmetod sedan nyligen, tas importkostnaderna över av logistikföretaget i Kina. Det är alltså ingen ytterligare kostnad för kunden. Vårt företag är beläget i Hong Kong och är därför ett tredje land utan moms. Denna fraktmetod tar vanligtvis 2 veckor, men det är den mest kostnadseffektiva metoden.

11. Reparation

Skador som inte täcks av garantin, t.ex. ett fallbrott, kan också repareras av oss. Detta gäller även skador som uppstår efter garantitiden. För att kunna ge dig ett erbjudande om reparationen kommer vi att be dig beskriva den exakta skadan. Den fortsatta behandlingen sker som i ett garantifall, med skillnaden att den inte repareras av den officiella tillverkaren, utan av en extern tjänsteleverantör.

Under reparationen av enheten kan det bli nödvändigt att radera all data från enheten. Se till att du har en säkerhetskopia av all data som är lagrad på enheten innan du skickar enheten. Det påpekas uttryckligen att vid reparation återställs leveransskicket. Mobil Rea tar inget ansvar för kostnaderna för mjukvarukonfiguration, förlust av intäkter, förlust av data eller programvara eller andra följdskador.

Ta bort eventuella koder, låsmönster eller fingeravtryck från din telefon. Om din enhet inte lätt kan användas av servicepersonalen kan handläggningstiden förlängas. I detta fall erbjuder vi inga kostnader för uppkomna returkostnader.

12. Tillämplig lag, Jurisdiktion, Avtalsspråk

Kinesisk lag gäller i Hong Kong; tillämpningen av FN:s konvention om avtal om internationella köp av varor (CISG) är utesluten. Om kunden inte har en europeisk allmän domstol, har han troligen flyttat sin bostad eller sin vanliga bosättningsort utomlands efter att avtalet ingåtts, eller om det vid tidpunkten för rättegången inte finns någon bostadsort eller hemvist om köparen är känd, har vi också rätt att väcka talan vid kundens säte.

Kundens nödvändiga uppgifter, särskilt namn och adress, samlas in, bearbetas och används i syfte att fullgöra avtalsförhållandet. Skulle en eller flera av dessa villkor vara eller bli ogiltiga, ska giltigheten av de återstående villkoren förbli opåverkad.

13. Ansvarsfriskrivning

13.1 Mobil Rea tar inget ansvar för aktualitet, riktighet och fullständighet av informationen som tillhandahålls på vår webbplats. Ansvarsanspråk mot Mobil Rea, som avser materiella eller ideala skador orsakade av användning eller utebliven användning av den tillhandahållna informationen eller användning av felaktig eller ofullständig information, är i allmänhet uteslutna, så länge det inte finns någon påvisbar eller grov vårdslöshet på en del av Mobil Rea.

Alla erbjudanden kan ändras och är icke bindande. Mobil Rea förbehåller sig uttryckligen rätten att ändra, ändra eller ta bort delar av sidorna eller hela erbjudandet utan föregående meddelande, eller att avsluta publiceringen tillfälligt eller permanent.

Mobil Rea är inte tillverkaren av varorna som erbjuds på denna webbplats, såvida det inte uttryckligen anges. Produktförpackningen och medföljande dokument kan innehålla information som skiljer sig från och/eller skiljer sig från informationen på vår webbplats. Vi rekommenderar därför att du inte förlitar dig enbart på informationen som visas på vår hemsida, utan alltid läser de etiketter, varningar och instruktioner som medföljer varorna innan du använder varorna.

13.2 Vid direkta eller indirekta hänvisningar till tredje parts webbplatser ("hyperlänkar") som ligger utanför Mobil Reas ansvar, ska en ansvarsskyldighet endast träda i kraft i det fall Mobil Rea känner till innehållet och det är tekniskt möjligt. och rimligt, för att förhindra användning vid olagligt innehåll.

Mobil Rea förklarar härmed uttryckligen att vid tidpunkten för länkinställningen kan inget olagligt innehåll kännas igen på sidorna som skulle länkas. Mobil Rea har inget inflytande på den nuvarande och framtida designen, innehållet eller ursprunget för länken/länkade sidor.

Därför tar Mobil Rea härmed uttryckligen avstånd från allt innehåll på alla länkade sidor, som har ändrats efter länkinställningen. Detta uttalande gäller alla länkar och referenser som placeras på webbplatsen, såväl som för utländska inlägg i gästböcker, diskussionsforum, länklistor, e-postlistor som upprättats av Mobil Rea, och i alla andra former av databaser, till vilka extern åtkomst är möjlig. Ansvar för olagligt, felaktigt eller ofullständigt innehåll och i synnerhet för skador som härrör från användning eller utebliven användning av sådan tillhandahållen information ligger enbart på leverantören av webbplatsen som hänvisats till, inte den som bara hänvisar till respektive publikation via länkar.

13.3 Mobil Rea strävar efter att respektera upphovsrätten till de bilder, grafik, ljuddokument, videosekvenser och texter som används, att använda bilder, grafik, ljuddokument, videosekvenser och texter skapade av sig själv, eller att få tillgång till licensfri grafik, ljuddokument, videosekvenser och texter. Alla varumärken och varumärken som nämns inom interneterbjudandet och eventuellt skyddas av tredje part omfattas utan begränsningar av bestämmelserna i respektive gällande varumärkeslag och respektive registrerade ägares äganderätt. Blotta namngivningen leder inte till slutsatsen att varumärken inte skyddas av tredje parts rättigheter! Upphovsrätten för publicerade objekt skapade av Mobil Rea förblir uteslutande hos Mobil Rea. Reproduktion eller användning av sådan grafik, ljuddokument, videosekvenser och texter i andra elektroniska eller tryckta publikationer är inte tillåten utan uttryckligt medgivande från Mobil Rea.

13.4 Om det finns möjlighet att ange personliga eller affärsmässiga uppgifter (e-postadresser, namn, adresser), ges dessa uppgifter av användaren på uttryckligen frivillig basis. Användning och betalning av alla erbjudna tjänster är tillåten - så långt det är tekniskt möjligt och rimligt - även utan tillhandahållande av sådan data eller under specifikation av anonymiserade uppgifter eller en pseudonym. Det är inte tillåtet att använda kontaktuppgifter såsom postadresser, telefon- och faxnummer samt e-postadresser som publicerats av tredje part för överföring av information som inte uttryckligen efterfrågas. Rättsliga åtgärder mot avsändare av så kallade skräppostmeddelanden i händelse av överträdelser av detta förbud är uttryckligen förbehållna.