Garanti & Reparation

Garanti av högsta standard

Vår tjänst på Mobil Rea är av yttersta vikt för oss: har ett fel inträffat i din enhet? Erfarenhet visar på att många problem kan lösas av kunden. Vi erbjuder exempel hjälp via e-post för att eliminera de problem som kunden beskriver. Vi erbjuder dig engelsk eller tysk support, som ger dig svar på dina frågor utan översättningsprogram som Google Translator. Det finns inga språkbarriärer, vilket ibland är typiskt för många andra kinesiska butiker.

Naturligtvis kan inte alla skador elimineras med en mjuk eller hård återställning. Men vårt stöd slutar inte där heller. Våra tips hjälpte dig inte? Inga problem: vi kommer att titta närmare på enheten i Tyskland, Österrike eller Polen, för att begränsa skadorna och göra reparationen så bekväm som möjligt.

Så här enkelt fungerar det: Oavsett om den mobila högtalaren har slutat fungera eller om USB-porten är skadad eller trasig - en garanti är alltid irriterande. Vi vill hjälpa dig att göra din smartphone hel igen, och snabbt. Med vissa förberedelser kan du påskynda denna process. Detta är den typiska processen för ett garantiärende:

Skicka oss ett e-postmeddelande som inkluderar:

  • Inköpsdatum
  • Ordernummer
  • Det är lämpligt att meddela oss om enheten inte köptes från oss
  • Felbeskrivning
  • Foton av defekten och/eller detaljerade fotografier av enheten (fram och bak, samt enhetens fyra sidor)
  • Information om de steg som du har vidtagit för att utesluta ett programvarufel

Vi behandlar ärendet och ställer frågor vid behov, i bästa fall är problemet ett programvarufel, som kan lösas snabbt. Om så inte är fallet, låt oss ta en titt på enheten i Tyskland, Österrike eller Polen och ordna med reparationen. Kunder utanför Europa måste skicka enheten direkt till Hong Kong.

Vem ska reparera din enhet?

Mobil Rea förlitar sig på partners i Tyskland, Österrike eller Polen för små reparationsjobb. Dessa partners har ofta reservdelar och nödvändig kunskap för att utföra sådana reparationer. Om reparationen kan utföras hos någon av våra samarbetspartners får du oftast tillbaka enheten snabbt. I vissa fall är det lämpligt att låta enheten repareras direkt av tillverkaren. I det här fallet omdirigerar vi den till sina respektive tillverkare och ser till att enheten kommer tillbaka till dig så snart som möjligt. De tar inte ut några kostnader under garantitiden: Mobil Rea tar hand om returfraktkostnaderna.

  • Enheten accepteras och kontrolleras av vår reparationspartner
  • Kunden skickar enheten (var uppmärksam på förpackningen!)
  • Reparationspartnern utför reparationen
  • Kvalitetskontroll kontrollerar din enhet efter lyckad reparation
  • Sedan kommer enheten att skickas tillbaka till kunden om din enhet fortfarande faller under garantin kommer Mobil Rea att betala för reparationen.
  • Är din enhet lite äldre? Inga problem: Även efter att garantin upphört kommer vi inte att svika dig. Vid reparation av vår partner får du som Mobil Rea-kund rabatt på alla reparationer.

Om reservdelen finns tillgänglig så kostar det vanligtvis 4,99 euro i Tyskland och vanligtvis 13,99 euro i Europa. Vänligen se till att låneenheten har rätt stoppning och skydd. Mobil Rea kommer att debitera dig för eventuella skador orsakade av olämpliga leveransmetoder.

Reparation

Skador, såsom "sprucken skärm" genom fall av enheten täcks inte av garantin, men enheten kan repareras av oss. Detta gäller även skador som orsakats efter garantitiden. För att kunna ge dig tjänster för reparationen kommer vi att be dig beskriva skadan exakt. Den fortsatta behandlingen sker som i ett garantifall, med skillnaden att den inte repareras av den officiella tillverkaren, utan av en extern tjänsteleverantör.

Under reparationen av enheten kan det bli nödvändigt att radera all data från enheten. Se till att du har en säkerhetskopia av all data på enheten innan du skickar den. Det påpekas uttryckligen att vid reparation återställs leveransskicket. Mobil Rea tar inget ansvar för kostnaderna för mjukvarukonfiguration, förlust av intäkter, förlust av data eller programvara eller andra följdskador.

Kom ihåg att ta bort alla lösenord eller låsmönster från enheten så att den enkelt kan repareras utan problem, men om en reparation inte är möjlig på grund av en säkerhetsåtgärd från dig, kommer kostnaderna för retur och leverans att samlas in. Om en konsultation är nödvändig på grund av lösenord, kommer handläggningstiden för din reparation att bli enormt försenad.